Meniu
Sekite mus
KELIONĖS DOKUMENTAI
Asmens tapatybės kortelė/pasas
Vykstant į kelionę privaloma turėti tik galiojantį pasą ar asmens tapatybės kortelę (galioja ne visose šalyse). Šalių, kuriose galioja asmens tapatybės kortelės, sąrašą galite pasitikrinti LR Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete https://keliauk.urm.lt/keliaujantiems/pries-pradedant-kelione/keliones-dokumentai
Pasas, kurio galiojimo terminas baigiasi kelionės metu, laikomas negaliojančiu. Daugelis valstybių reikalauja, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos. Tikslesnę informaciją galima gauti agentūroje, taip pat informaciją teikia migracijos tarnybos.
Vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), reikėtų atkreipti dėmesį į jo paso galiojimo laiką.
Rekomenduojame į kelionė pasiimti asmens dokumento kopiją.
Lietuvos Respublikai prisijungus prie Šengeno erdvės, nuo 2008 m. kovo 30 d. yra panaikinta oro sienų pasų kontrolė, todėl kertant Šengeno valstybių narių vidaus sienas Lietuvos Respublikos piliečiams nebereikia pateikti kontrolei paso. Pasų kontrolės panaikinimas jokiu būdu nereiškia, jog judėjimas Šengeno erdvėje yra prilyginamas judėjimui vienoje valstybėje narėje be kelionės ar tapatybės dokumento. Šengeno šalių teisėsaugos institucijų atstovai, vadovaudamiesi nacionalinių teisės aktų pagrindu turi teisę savo šalies teritorijoje patikrinti asmens tapatybę, todėl keliaujantis asmuo privalo asmens dokumentą turėti su savimi. Be to, valstybės narės sau pasiliko teisę tam tikram laikui sugrąžinti kontrolės pasienyje procedūras, jeigu kiltų grėsmė jų saugumui ar viešajai tvarkai.
Ne Lietuvos Respublikos piliečiams rekomenduojame informaciją apie dokumentų tinkamumą, sienų kirtimo ir pasų kontrolės tvarką pasitikrinti Migracijos departamente arba Užsienio reikalų ministerijoje.
Kelionių organizatorius „Rytų ir Vakarų kelionės“ neatsako už pasienio ir migracijos tarnybų pareigūnų veiksmus.
Pasą ir kitus asmens dokumentus kelionės metu saugokite. Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai kelionės vadovą ar lydintį asmenį. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje, apmoka pats turistas.
Vaikų išvykimo į užsienio valstybes tvarka Lietuvoje
Už vykstančių į užsienio valstybes vaikų iki 18 metų sveikatą, gyvybę, priežiūrą, teisių ir teisėtų interesų gynimą atsako tėvai, globėjai arba vaiką lydėti įgalioti asmenys. Vaikas, vykstantis į kelionę, privalo turėti galiojantį pasą ar asmens tapatybės kortelę (galioja ne visose šalyse). Su vienu iš tėvų, vaiką lydėti įgaliotu asmeniu vykstančiam ar vienam keliaujančiam vaikui raštiško vieno iš tėvų sutikimo nereikia, jeigu vaikas vyksta į Šengeno erdvei priklausančią valstybę.
Su tėvais, globėju, vaiką lydėti įgaliotu asmeniu ar vienam keliaujančiam vaikui vykstant į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei būtina laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 22 d. nutarimo Nr. 302 „Dėl vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo patvirtinimo“ reikalavimų. Ši tvarka nėra taikoma, jei nepilnamečio Lietuvos Respublikos piliečio nuolatinė gyvenamoji vieta yra deklaruota užsienio valstybėje, kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nuostatos. Laikantis šiame nutarime įtvirtintos tvarkos, vaikui, su vienu iš tėvų vykstančiam į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, antrojo tėvo sutikimo tam, kad vaikas išvyktų, nereikia. Jei vaikas vyksta vienas ar su jį lydinčiu asmeniu (ne su vienu iš tėvų), Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punkto pareigūnams turi būti pateikiamas bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) rašytinis sutikimas, kad vaikas išvyktų vienas ar su jį lydinčiu asmeniu, ir šio sutikimo kopija. Sutikime parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro arba Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulinės įstaigos pareigūno, arba seniūno.
Vaikui išvykstant į užsienio valstybę su jį lydinčiu asmeniu, bent vieno iš tėvų arba globėjo (rūpintojo) rašytiniame sutikime turi būti nurodyti vaiką lydinčio asmens ir vaiko duomenys: vardas, pavardė, gimimo data arba asmens kodas, Lietuvos Respublikos piliečio paso, asmens tapatybės kortelės arba kito asmens tapatybę patvirtinančio dokumento duomenys (numeris, kas ir kada išdavė), galiojimo laikas. Tuo atveju, kai vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo jis išvyksta į užsienio valstybę, pavarde, Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punkto pareigūnams pareikalavus pateikiamas vaiko gimimo liudijimas. Net ir tada, kai vaiko ir vieno iš tėvų pavardės sutampa, pasienio kontrolės punkto pareigūnai turi teisę pareikalauti vaiko gimimo liudijimo, jeigu jiems kyla abejonių dėl vaiko ir suaugusiojo giminystės ryšiu.
VIZOS
Europos Sąjungos piliečiams, keliaujantiems Šengeno zonos erdvėje galioja bevizis režimas. Kitų valstybių piliečiai, kuriems reikalingos planuojamų aplankyti šalių vizos, dokumentus tvarkosi patys.
Vykstant į ne Europos Sąjungos ir ne Šengeno erdvei priklausančias šalis vizos yra reikalingos. Visą informaciją apie vizų režimą galite gauti agentūroje, taip pat informacija yra pateikta LR Užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje – www.urm.lt
Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai ne Lietuvos piliečiams bei asmenims, neturintiems pilietybės, gali būti kitokie. Informaciją apie vizas ir jų gavimo tvarką teikia reikiamos šalies diplomatinės atstovybės ir/ar konsulinės įstaigos. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią reikiamos šalies ambasadą.
SKIEPAI
Prieš vykstant į tolimus kraštus patariama pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamųjų ligų. Skiepais rūpinasi ir už juos moka pats turistas. Papildomos informacijos apie skiepus, taip pat rekomendacijas dėl užkrečiamųjų ligų profilaktikos keliaujantiems į užsienio šalis, galite gauti http://www.who.int/countries/en/ arba paskambinę į „Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrą“ tel. (8 5) 230 0125, taip pat šios įstaigos interneto svetainėje www.ulac.lt, kurioje galite rasti ir rekomendacijas dėl užkrečiamųjų ligų profilaktikos keliaujantiems į užsienio šalis. Taip pat patariame pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktikos priemonių, padedančių užsienio šalyse išvengti virškinamojo trakto negalavimų, susijusių su neįprastu maistu, kitokiais mitybos įpročiais.
Turistas, turintis tam tikrų sveikatos sutrikimų, vykdamas į kelionę prisiima atsakomybę už savo sveikatą ir privalo pasirūpinti vartojamais medikamentais bei kitomis reikalingomis priemonėmis. Jeigu turistui dėl sveikatos būklės reikalingos specialios paslaugos ar sąlygos, turistas privalo apie tai iš anksto informuoti kelionių organizatorių. Specialios paslaugos gali būti teikiamos tik esant tokiai galimybei. Ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju kreipkitės į artimiausią medicinos punktą, ligoninę arba išsikvieskite gydytoją per viešbučio administratorių, būtinai informuokite kelionės vadovą.
Vykstant į kai kurias šalis ribojamas įvežamų receptinių vaistų kiekis, pasienio pareigūnai gali paprašyti pateikti tam tikrų (pvz., psichotropinių) receptą.
DRAUDIMAS
Vykstant į tolimų kraštų kelionę būtina įsigyti medicininių išlaidų draudimą, garantuojantį būtinos medicininės pagalbos užsienyje ir papildomų išlaidų, susidariusių dėl draudiminio įvykio, apmokėjimą. Tokį draudimą galite įsigyti kelionių agentūrose arba draudimo bendrovių atstovybėse.
Atidžiai perskaitykite visą informaciją, pateiktą draudimo polise. Išlaidų kompensavimo tvarka ir dokumentai, kuriuos reikalaujama pateikti prašant kompensuoti patirtas išlaidas ar gauti kitokią draudimo išmoką, įvairiose draudimo bendrovėse gali skirtis. Ne visos užsienio šalių medicinos įstaigos dirba su draudimo kompanijomis, todėl gali tekti sumokėti už jų suteiktas gydymo paslaugas vietoje, net jei ir turite medicininių išlaidų draudimą. Reikalaukite iš gydytojo tokių dokumentų: pažymos, kurioje būtų nurodyta diagnozė; gydymo išlaidų sąskaitos, patvirtintos gydytojo parašu ir spaudu, taip pat reikės vaistų receptų ir išrašytų vaistų pirkimo kvitų. Už gydymą ligoninėje, greitosios pagalbos paslaugas pagal draudimo polise nustatytas sąlygas sumokės draudimo bendrovė, jei laiku kreipsitės į draudimo bendrovės atstovą (adresai būna nurodyti polise), kuris įgaliotas pasirūpinti gydymu ir atsiskaitymu už jį, ir laikysitės visų Jūsų draudimo polise nurodytų procedūros reikalavimų.
Draudimo bendrovės nekompensuoja išlaidų susijusių su grįžimu (po ligos) į gyvenamąją vietą ar prisijungimu prie grupės kelionės tęsimui, išskyrus tuos atvejus kada gydytojas nurodo, kad ligoniui būtinas transportavimas į gyvenamąją vietą. Įsigydami medicininių išlaidų draudimą kelionių agentūrose arba draudimo bendrovių atstovybėse, prašykite, kad darbuotojai parodytų, kur draudimo polise nurodytas kontaktinis tel. numeris, kuriuo turėtumėte skambinti nelaimės atveju ir užregistruoti įvykį.
Ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju kreipkitės į artimiausią medicinos punktą, ligoninę arba išsikvieskite gydytoją per viešbučio administratorių, būtinai informuokite kelionių vadovą.
Europos sveikatos draudimo kortelė (toliau – ESDK) galioja ir reikalinga laikinai vykstant į Europos Sąjungos šalis, Norvegiją, Islandiją, Lichtenšteiną bei Šveicariją (toliau – ES šalys). Europos sveikatos draudimo kortelė nėra kelionės draudimo alternatyva. ESDK patvirtina, kad asmuo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir turi teisę ES šalyje gauti būtinosios medicinos pagalbos paslaugas, kompensuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Privalomojo sveikatos draudimo lėšomis kompensuojamos sveikatos priežiūros paslaugos ES šalyse teikiamos pagal tose šalyse galiojančią valstybinės sveikatos apsaugos sistemos tvarką, tai reiškia, kad Lietuvos Respublikoje privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti asmenys turi teisę gauti tas pačias paslaugas už tokią pat kainą, kaip ir ES šalies, kurioje lankosi, gyventojai. Tam, kad galėtų pasinaudoti šia teise, laikinai vykdamas į kitą ES šalį, asmuo privalo turėti ESDK, kurią, kreipdamasis į gydymo įstaigą dėl būtinosios medicinos pagalbos, kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu turi pateikti įstaigos registratūroje ar ligoninės priimamajame.
Daugiau informacijos galite rasti internete adresu – http://www.vlk.lt/veikla/veiklos-sritys/butinoji-pagalba-keliaujantiems/Būtinoji%20medicinos%20pagalba%20Europos%20Sąjungos%20šalyse
Privačiose medicinos įstaigose dažniausiai nėra galimybės pasinaudoti ESDK.
Užsisakant kelionę rekomenduotina apsidrausti neįvykusios kelionės rizikos draudimu, kuris sudaro galimybę išvengti nuostolių, jei kelionė neįvyksta dėl priežasčių, susijusių su pačiu keliaujančiuoju. Neįvykusios kelionės draudimas įprastai apima visas pagrindines rizikas, dėl kurių gali neįvykti kelionė – paties asmens ar artimų jo šeimos narių liga ar mirtis, eismo įvykis vykstant į kelionę, dėl kelionės dieną ar prieš pat ją prarasto turto ir t.t. Neįvykusios kelionės draudimu gali draustis tik vienas iš keliaujančiųjų asmenų, arba visi kartu keliaujantys turistai. Šiuo draudimu galima apsidrausti tiek atskirai, tiek kartu su įprastu medicininių išlaidų draudimu. Daugiau informacijos apie neįvykusios kelionės rizikos draudimo sąlygas teiraukitės kelionių organizatoriaus arba draudimo kompanijose.
Prieš vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti bagažo draudimą. Įsigiję šį draudimą apsaugosite savo asmeninius daiktus nuo tokių rizikų kaip daiktų vagystės ar sugadinimas kelionės metu. Šį draudimą ypatingai patariame įsigyti tais atvejais, kai vykstate su savimi į kelionę vežatės didesnės vertės daiktus (papuošalus, prabangos prekes, fotoaparatus, vaizdo kameras ar kitus technikos prietaisus ir kt.). Detalesnės informacijos apie šį draudimą teiraukitės kelionių organizatoriaus arba draudimo kompanijose.
INFORMACIJA APIE KELIONĘ
Skrydžio laikas
Vėliausiai dieną prieš skrydį būtinai pasitikslinkite skrydžio laiką. Taip pat šią informaciją Jums pranešime trumpąja žinute arba el. laišku.
Elektroninio lėktuvo bilieto informacijoje nurodyti orientaciniai laikai. Kai kuriais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete ir/ar turizmo paslaugų teikimo sutartyje nurodytas laikas gali būti pakeistas.
Atkreipiame dėmesį, jog pasikeitus skrydžių tvarkaraščiui, kelionės data bei programa gali keistis.
Registracija oro uoste
Prašome oro uoste būti ne vėliau kaip 2 val. iki skrydžio, kad liktų pakankamai laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Kelionių organizatorius neatsako už pasekmes, jei turistas vėluoja ar neatvyksta į oro uostą ne dėl kelionių organizatoriaus kaltės.
Atkreipiame dėmesį, kad aviakompanija turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio protinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui/aplinkai, taip pat kitais aviakompanijos vežimo taisyklėse nurodytais pagrindais. Prašome orlaivyje elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Įspėjame, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus, įstatymai numato administracinę atsakomybę, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.
Skrydžio bilietų kaina ir keleivio duomenų keitimas
Turisto gali būti prašoma sumokėti skrydžio bilietų kainą prieš atliekant skrydžio bilietų rezervaciją. Keleiviui iš anksto nesumokėjus pilnos skrydžio bilietų kainos, skrydžio bilietai jam nebus rezervuojami. Atsisakius užsakytos kelionės, skrydžio bilietų kaina turistui negrąžinama. Jeigu turistas pageidauja perleisti skrydžio bilietą kitam asmeniui, tai gali būti padaryta tik tuo atveju, jeigu tokią galimybę numato konkretaus oro vežėjo taisyklės. Už keleivio duomenų (vardo, pavardės ir kt.) keitimą keleivis privalo sumokėti oro vežėjo nustatyto dydžio mokestį. Daugiau informacijos galite rasti konkretaus oro vežėjo interneto puslapyje.
Rezervuojant skrydžio bilietą būtina vardą ir pavardę nurodyti tiksliai taip, kaip įrašyta pase. Neteisingai nurodžius vardą ir/ar pavardę (pvz., nurodžius tik vieną vardą, o pase įrašyti du vardai) bilietas gali negalioti arba keleivis privalės sumokėti oro vežėjo nustatyto dydžio mokestį už duomenų keitimą.
Bagažas
Kiekvienas oro vežėjas savo taisyklėse nustato leidžiamą vežti bagažo svorį ir jo dydį. Į kelionės kainą įskaičiuoto bagažo tipas nurodytas kiekvienos kelionės atmintinėje. Prašome prieš kelionę atidžiai susipažinti su pateikta informacija ir nurodytomis taisyklėmis.
Jei rankinio bagažo dydis viršija nurodytus svorio ir dydžio išmatavimus, bagažas gabenamas kaip registruotas bagažas ir jam taikomas atitinkamas bagažo mokestis. Konkretus bagažo dydis ir kiti reikalavimai nurodyti konkretaus oro vežėjo bendrosiose keleivių ir bagažo vežimo sąlygose.
Jei vežamas registruotas bagažas viršija nurodytą leidžiamą svorį, papildomai mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą
Vežantis daugiau nei leidžiama bagažo, papildomai mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Nestandartinio bagažo (banglenčių, nardymo įrangos ir kt.) gabenimas gali būti apmokestinamas papildomai (neįtraukiamas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą). Mokesčių dydžiai priklauso nuo aviakompanijos taisyklių, skrydžio krypties bei trukmės.
Nedėkite į registruojamą bagažą lengvai dūžtančių ir vertingų daiktų (pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, kitų vertybių, prekybinių pavyzdžių, komercinių dokumentų, pasų ar kitų asmens dokumentų, vaistų, fotoaparatų, videokamerų ar jų komplektacijos dalių ir kitų elektronikos prietaisų) bei daiktų, kurių gali prireikti kelionės metu (vaistų, kūdikių reikmenų ir kt.)! Atkreipiame dėmesį, jog oro vežėjo atsakomybė bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo atveju yra ribojama. Apie registruotame bagaže vežamus pavojingus daiktus (ginklus ar kt.) būtina informuoti skrydžių saugumo tarnybos pareigūnus. Rankiniame bagaže griežtai draudžiama turėti pavojų keliančių daiktų (žirklių, užlenkiamų ar kitokių peilių, manikiūrui ar kosmetikai skirtų priemonių). Draudžiamų bagaže vežti daiktų sąrašą nustato kiekvieno oro vežėjo taisyklės, informacijos apie tai taip pat galite rasti ir turistams įteikiamose pagrindinėse keleivių ir bagažo vežimo užsakomaisiais skrydžiais sąlygose.
Oro uostuose galioja taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, maišelį; vienas maišelis – vienam keleiviui. Išsamią informaciją apie naujausias saugos taisykles galite rasti Tarptautinio Vilniaus oro uosto svetainėje internete – https://www.vno.lt/lt/keleiviu-gidas/registracija-i-skrydi/registacija-oro-uoste
Jeigu kelionės metu bagažas dingsta, vėluoja arba yra sugadinamas, atskridus reikia nedelsiant apie tai pranešti oro uosto bagažo tvarkymo tarnybai bei užpildyti bagažo nesklandumų aktą, taip pat informuoti kelionių organizatoriaus atstovą. Pareiškimas dėl žalos registruotam bagažui turi būti pateiktas vežėjui iškart po to, kai keleivis sužinojo apie žalą, bet ne vėliau kaip per septynias (7) dienas po bagažo atsiėmimo. Jei keleivis nori pateikti pretenziją ar ieškinį dėl registruoto bagažo vėlavimo, jis privalo pranešti apie tai vežėjui per dvidešimt vieną (21) dieną nuo bagažo pristatymo. Kiekvienas toks pranešimas turi būti pateiktas raštu. Rekomenduojame įsigyti bagažo draudimą.
Oro vežėjo atsakomybė
Oro vežėjo atsakomybė nustatoma Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., pakeitimą, 1999 m. gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo ir 2002 m. gegužės 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 889/2002, iš dalies pakeičiančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2027 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, nustatyta tvarka.
Prireikus vežėjas be įspėjimo gali pasinaudoti atsarginiais vežėjais ar orlaiviais, pakeisti orlaivio tipą, taip pat pakeisti ir/ar praleisti nurodytas sustojimo vietas arba atlikti papildomus tarpinius nusileidimus.
Atmintinė vykstančiajam
Keliautojo atmintinėje nurodyta detali informacija, reikalinga ruošiantis į pasirinktą kelionę: atskirų objektų kainos, apranga bei avalynė, kurios gali prireikti kelionės metu; kiti daiktai, kuriuos rekomenduojame pasiimti į kelionę. Atmintinė siunčiama elektroniniu paštu Turizmo paslaugų teikimo sutartį sudariusiam turistui.
Kelionės kaina
Kelionės kaina priklauso nuo kelionės trukmės, datos ir pan. „West Orient travel“ interneto svetainėje pateikiama kaina yra be skrydžio bilietų kainos. Kiekvienai kelionei skrydžio bilietų kaina priklauso nuo datos, avia kompanijos, sezono ir pasirinktų papildomų paslaugų skrydžio metu.
Esant mažesniam nei 14 keliautojų skaičiui grupėje, kelionių organizatorius turi teisę padidinti kelionės kainą. Apie kainos pakeitimą informuosime ne vėliau kaip likus 15 dienų iki kelionės pradžios.
Mokami objektai ir ekskursijos
Mokami objektai bei ekskursijos pažymėti (*) kiekvienos kelionės aprašyme ir nurodyta bendra suma reikalinga turėti mokamiems objektams. Ši suma gali keistis, nes nuo kelionės aprašymo momento iki kelionės pradžios mokamų objektų kainos gali pasikeisti.
Už mokamus objektus turistas moka vietoje. Jei mokamas objektas programoje nėra pažymėtas (*), tai reiškia, kad nebus einama į objekto vidų.
Kai kurių vietovių ir lankomų objektų gidai (ne lietuvių kalba) – už papildomą mokestį.
Laisvu laiku aplankyti siūlomų objektų bilietų kainos nėra įtrauktos į bendrą mokamų objektų bilietų kainų sumą.
Dėl nuo kelionių organizatoriaus nepriklausančių aplinkybių, tokių kaip meteorologinės sąlygos, transporto kamščiai, masiniai renginiai, vietos valdžios sprendimai, kelių būklė bei jų remonto darbai ir kt., pagal programą lankomas objektas gali būti pakeistas kitu alternatyviu lankomu objektu ar pakeistas objektų lankymo eiliškumas.
Kai kurie lankomi objektai užsakomi perkant kelionę (sudarant Turizmo paslaugų teikimo sutartį). Tai priklauso nuo kelionės ir lankomų objektų.
Papildomos išlaidos
Jei programoje nenurodyta kitaip, mūsų organizuojamose kelionėse į kainą nėra įskaičiuotos šios išlaidos: skrydžių bilietai; oro uostų, atvykimo, išvykimo, pasienio mokesčiai; vizos; gėrimai ir programoje nenurodytas maitinimas; medicininių išlaidų (privalomas), neįvykusios kelionės, kelionės jungties praradimo, bagažo ir kitų rūšių draudimai; miestų turistiniai mokesčiai; papildomos ekskursijos; mokesčiai už filmavimą ir fotografavimą lankytinuose objektuose; arbatpinigiai (taip pat vairuotojams ir gidams); kelionių pratęsimas pasibaigus pažintiniam turui; asmeninės ir bet kokios prie įskaičiuotų į kainą nenurodytos išlaidos.
Svarbios pastabos
Pasikeitus skrydžių, lėktuvų bilietų ir/arba kitų paslaugų kainoms, valiutų kursams, kelionės programa, data ir kaina gali keistis. Aviabilietai negrąžinami ir nekeičiami, pinigai už juos negrąžinami.
Siūlomų ekskursijų, pramogų, objektų lankymo tvarka, skaičius ir kainos nurodytos programose gali keistis.
Programose nurodyta tarpinių pervežimų trukmė gali keistis dėl kelių būklės, eismo ar oro sąlygų.
Siekdamas užtikrinti keliautojų saugumą, kelionės organizatorius pasilieka teisę keisti kelionės programą, ekskursijų eilės tvarką, viešbučius, skrydžius ir pervežimus dėl aplinkybių arba įvykių kelionės šalyje (gamtos reiškiniai, oro sąlygos, streikai, politinės aplinkybės, etc.), kurių nebuvo galima numatyti iki kelionės pradžios. Kelionės organizatorius neatsako už papildomas išlaidas, atsiradusias dėl šių aplinkybių (pvz, vizų pratęsimas, nauji lėktuvo bilietai, papildomos nakvynės, pervežimai, skiepai ir pan.).
Nesurinkus minimalaus turistų skaičiaus ir, turistams sutikus, grupė gali vykti be kelionės vadovo iš Lietuvos; kelionės kaina perskaičiuojama.
INFORMACIJA APIE VIEŠBUČIUS
Bendra informacija
Pasaulio mastu nėra bendros apgyvendinimo įstaigų klasifikavimo sistemos ar standarto. Kiekvienoje šalyje viešbučiai ir kitos apgyvendinimo įstaigos klasifikuojamos pagal tos valstybės nustatytus kriterijus, o jų klasifikaciją atlieka valstybinės, vietos ar kitos kompetentingos institucijos. Viešbučio kategorija priklauso nuo jo būklės, teritorijos dydžio, kambarių dydžio ir jų įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio bei kokybės ir kt. Kiekvienoje šalyje kategorijai keliami reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis. Ne visose šalyse yra oficialios kategorizavimo sistemos, ne visur kategorizavimas privalomas. Kadangi, priklausomai nuo šalies, egzistuoja skirtingi vienodų viešbučių kategorijų standartai, kiekvienoje valstybėje kategorijų reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis. Vienos kategorijos viešbučiai gali skirtis ne tik skirtingose, bet ir toje pačioje šalyje.
Apgyvendinimas
Viešbučiuose gali būti vienviečiai, dviviečiai kambariai, apartamentai (viešbučio numeris, kuriame yra atskiros svetainės ir miegamojo dalys, gali būti įrengta virtuvėlė) ir kt. Standartiniame dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Įprastai viešbučiuose nebūna triviečių kambarių arba jų skaičius yra labai ribotas. Užsakius vietą trečiajam asmeniui, dviviečiame kambaryje šalia vienos dvigulės arba dviejų atskirų lovų yra pastatoma papildoma (sulankstomoji) lova, sofa arba sulankstomas fotelis (šios sąlygos taikomos net jei viešbučio kambario tipas nurodomas kaip trivietis).
Viešbučiuose draudžiama laikyti maistą kambaryje, mini bare ar šaldytuve.
Viešbučio administracija savo nuožiūra apgyvendina poilsiautojus atvykimo dieną laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Prašymai gyventi konkrečiame viešbučio aukšte, kaimyniniuose kambariuose ir pan. laikomi papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie yra tenkinami tik esant galimybei.
Tikslių viešbučių pavadinimų, kuriuose turistas bus apgyvendinamas kelionės metu, galite sužinoti pas kelionių organizatorių ne anksčiau nei likus 7 dienoms iki kelionės išvykimo. Kambaryje esantis oro kondicionierius gali būti nuomojamas už papildomą mokestį.
Vienas turistas
Vienviečio kambario kaina vienam asmeniui įprastai yra didesnė nei dviviečio kambario kaina vienam asmeniui. Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Pagal viešbučiuose įprastą praktiką, turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, kartais apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendintas antras asmuo. Jei turistas vyksta vienas ir nepageidauja pirkti vienviečio kambario, jis apgyvendinamas su kitais grupės turistais dviviečiame arba dviviečiame su pristatoma lova, kambaryje.
Vienviečiai kambariai užsakomi už papildomą mokestį. Keliaudamas vienas ir neužsisakęs vienviečio kambario, turistas sutinka, kad kelionės metu jis bus apgyvendintas viename kambaryje su bet kuriuo kitu (kitais) tos pačios lyties grupės turistu (-ais) dviviečiame arba dviviečiame su pristatoma lova kambaryje.
Viešbučio para
Atvykimo dieną viešbučio paros pradžia yra 14–15 val., išvykimo dieną viešbučio paros pabaiga yra 10–12 val. Atlaisvinus kambarį, bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kameroje arba tam skirtame kambaryje. Esant galimybei, viešbučio administracija gali svečius apgyvendinti anksčiau arba pratęsti išvykimo iš kambario laiką. Už tai turistas paprastai turi sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį.
Viešbučio seifas
Pagal daugelio šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus. Patariame visuomet išsinuomoti viešbučio seifą ir laikyti jame pasą, pinigus ir kitus vertingus daiktus. Kambaryje paliekamus vertingesnius daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose.
Maitinimas
Kelionės metu teikiamas maitinimas nurodytas prie kiekvienos kelionės aprašymo skyriuje „Į kelionės kainą įskaičiuota“. Konkrečią maitinimo paslaugų teikimo tvarką, laiką, patiekalų ir gėrimų pasirinkimo įvairovę nustato viešbučio administracija priklausomai nuo šalies specifikos, viešbučio kategorijos.
Pietūs ir/ar vakarienės (jei įskaičiuoti į kelionės kainą) gali būti patiekiami viešbučių ar vietiniuose restoranuose nustatytomis valandomis. Gėrimai pietų ir vakarienių metu į maitinimo kainą neįskaičiuoti.
Esant ankstyvam išvykimui iš viešbučio ar vėlyvam atvykimui į viešbutį gali būti pateikiamas pusryčių paketas/ šalta vakarienė (jeigu tokia galimybė numatyta pagal konkretaus viešbučio taisykles).
Vanduo
Nerekomenduojama gerti vandens iš čiaupo. Bakterijomis užterštas ar stipriai chloruotas vanduo gali pakenkti sveikatai.
Elektros srovė
Ne visur vienoda elektros srovės įtampa (125 V arba 220 V), todėl visada atkreipkite dėmesį į instrukciją vonios kambariuose. Kai kuriuose viešbučiuose elektros lizdai yra kitokios formos nei Lietuvoje. Todėl, naudojantis savais elektros prietaisais, reikia turėti „tarpininką“ (adapterį). Kartais viešbučiuose tokį prietaisą galima išsinuomoti. Kai kurių šalių viešbučiuose pasitaiko elektros srovės tiekimo sutrikimų.
Nuorodos
Papildomos informacijos apie išvykimo į užsienį sąlygas galite gauti paskambinę į Valstybės sienos apsaugos tarnybą (prie LR vidaus reikalų ministerijos) tel. 8 5 2719305 arba interneto svetainėje – http://www.pasienis.lt/lit/Keliaujantiemsper-siena
Svarbios informacijos apie šalį, į kurią ketinate vykti, taip pat galite rasti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje – https://www.urm.lt
„Rytų ir Vakarų kelionės“
Įmonės kodas 304180335
El. paštas: info@westorient.lt daiva.keliautoja@gmail.com
Kelionių organizatoriaus pažymėjimo Nr. 14976
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo laidavimo draudimas Nr. KOFG 001512 (galioja iki 2025-02-28)